Innovatsioon kõige üldisemas mõttes on millegi uut moodi tegemine. See võib viidata järkjärgulistele, radikaalsetele või revolutsioonilistele muutustele mõtlemises, toodetes, protsessides või organisatsioonides. Tavaliselt tehakse vahet leiutamisel ehk idee esmaavaldamisel ja innovatsioonil ehk ideede edukal ellu rakendamisel. Innovatsiooni eesmärgiks on positiivne muutus, muutmaks kedagi või midagi paremaks. Tootlikkuse kasvu kaasa toov innovatsioon on peamine majandusliku rikkuse kasvu allikas. (www.wikipedia.org)
Juba pikemat aega pesitseb reklaamiagentuur MAST koos kümnete teiste sama tublide ja toredate firmadega Eesti suurimas ja kaasaegseimas innovatsioonilinnakus – Ülemiste City’s. Päevast päeva, aastast aastasse istume me oma arvutite/töölaudade taga ja teeme oma igapäevast tööd. Sobiva ilma ja tuju korral võime seda teha ka tavapärasest innovaatilisemalt – võtame läppari näppu ja klõbistame tema nuppe õues päikesepaistel või lamamistoolil puude varjus.
Aga läheme selle innovatsiooniga nüüd sammukese edasi ja…saame omavahel tuttavaks? Mitte ainult selle noormehe või neiuga, kes kõrvalpingil oma läpakaga nahistab või City Platz’i või mõne muu söögikoha kõrvallauas taldrikule põrnitsedes oma pastat hävitab, vaid ka nendega, kes töötavad meiega samas majas üle koridori, kõrvalhoones või isegi ülejärgmises majas. Äkki on just seal klient, keda oled juba mõnda aega taga otsinud? Või on seal hoopis keegi, kes otsib just palavikuliselt kedagi, kes osutaks talle teenust, millele just sina spetsialiseerunud oled? Või äkki suudad koos mõne ’naabrimehega’ tekitada sünergia ning pakkuda Eestile/maailmale midagi hoopis enneolematut.
Selline innovatsioon ei nõua Sinult mitte sentigi raha, vaid veidikene aega ja tahtmist. Tulemused aga võivad ületada kõik Sinu ootused ja lootused.
Naabritega asju ajades saavad need tehtud kiiremini, kuna suhtlemist ei takista näiteks liiklusummikud. Asjaajamine on paindlikum, kuna omavaheline suhtlemine on mugavam ja vahetum. Loomulikult ka säästlikum, kuna ei kuluta aega ega bensiini. Naabritega igapäevaselt suheldes on ka usaldus teineteise vastu kiirem tekkima. Kõige selle tulemusena muutuks paremaks üldine atmosfäär, paraneksid suhted inimeste vahel ning ühtlasi kasvaks meie kõigi konkurentsivõime.
Innovatsiooniga oodata oleks sulaselge luksus. Et kunagi pole liiga vara või hilja rikastada firmat mõne uue kliendi või koostööpartneriga ehk iseennast potentsiaalse sõbraga, siis tasub innovatsiooniga algust teha kasvõi kohe,.Sissejuhatuseks võiksite kindlaks teha, millega tegelevad teie lähemad või kaugemad naabrid või siis vähemalt klikkida siia ja kirjutada meile, kuidas teil läheb.