Inimesel on küüned alati enda poole. Juba sünnist saati tegelikult ja ürgajast alates. Seda võib nimetada ka enesealalhoiu instinktiks. Söö või ole söödav. Sama reegel kehtib meie majanduskeskkonnas edukalt ka tänasel päeval. Kasvõi lõualuid nihestades süüakse endale teed toitumisahela tippu. Emotsioonideks ja tundlemiseks pole sobiv aeg ega koht. Või kuidas!?
Tegelikkuses on aga tarbija muutunud nõudlikuks. Ja targaks. Ning oma võimalust valida võtab ta väga tõsiselt. Ta selekteerib hoolega teda ümbritsevat pakkumiste tulva ning valib sealt välja tema jaoks parimad. Sest tema on ju kuningas. Tarbija ei taha enam anda oma vaevaga teenitud nappe eurosid sellelem kes kõige valjemat kisa teeb. Ta tahab oma raha eest enamat. Lisaks tootele ja teenusele soovib ta ka tunnet. Tunnet, elamust ja lugu. Midagi ehtsat ja tõelist, mida koi ei näri ja rooste ei söö.
Ehtsa ja tõelisega on aga selline häda, et need nõuavad ka tõelist panustamist. Aja, energia ja loovuse investeerimist. Isegi vähegi usutavat illusiooni on võimatu luua ülejala, mis siis rääkida ehtsast ja tõelisest. Kiirustamine aga jätab nähtavale traagelniidid ning kõik edasine kaotab sellisel juhul oma mõtte. Kaua tehtud kaunikene!? Elementaarne tõdemus, millest paraku massiliselt mööda üritatakse vaadata. Sest süvenemiseks pole ju aega. Või raha. Või mõlemat. Sest aeg on ju raha. Ning neid mõlemaid pole kellelgi kunagi piisavalt.
Huvitaval kombel on nii ühte kui teist reeglina kõige vähem just ostjal. Olgu siis tegu reklaami- või mõne muu äriga. Järjekindlalt üritatakse restoranimenüü eest maksta kiirtoidu hinda. Igati inimlik reaktsioon tegelikult. Kuigi kokale jääb antud olukorras valdavalt tegemise rõõm. Ning uhkus, et tema oskuste järgi ikka vajadus on. Kui see olukord aga permanentseks muutub, siis rakendub paraku energia jäävuse seadus, mis ütleb, et mitte millestki ei saa teha midagi. See tähendab, et kui kokk valmistab kõigile soovijaile gurmeeroogasid kiirsöögihinnaga, siis on tal peatselt ees kaks valikut. Kas jääb ta ise nälga või viib ta enda poolt pakutava kooskõlla makstava hinnaga.
Meile kõigile head isu ja tugevat seedimist soovides.